LO söker konferensansvarig till gästvåningen

Organisationsfrågor Vi söker en konferensansvarig till LOs gästvåning, som är serviceinriktad och initiativrik med erfarenhet av konferensservice.

Enheten för personal och service har till uppgift att samordna kansliövergripande frågor såsom LO-kansliets personal, strategisk kompetensutveckling, arbetsgivarfrågor, IT-stöd och informationssäkerhet, fastighet samt service. Enheten leds av chefen för personal och service. Enheten är uppdelad i grupperna; personal, IT och service där LO-kansliets gemensamma service hanteras såsom konferensutrymmen samt gästvåning.

På gästvåningen bedrivs en omfattande mötesverksamhet som den konferensansvarige hanterar. Tjänsten som konferensansvarig innefattar administrativ hantering av lokalbokningar, mottagande av mötesgrupper, iordningsställande av möteslokaler, beställning och servering av catering, tillredning av enklare rätter samt lokalvård.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Administration av lokalbokningar
  • Hantering av livsmedel
  • Servering
  • Beställningar av catering
  • Lokalvård

Kvalifikationer och krav

Du har erfarenhet av liknande arbete inom konferensservice där beställning av catering och servering har varit förekommande. Du har kunskaper om hantering av livsmedel.

Kunskaper om modern städteknik och kunskap om miljöprodukter är meriterande.

Personliga egenskaper

Du är mycket serviceinriktad, har mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att kommunicera med andra. Du är initiativrik, kreativ och ansvarskännande. Du har mycket gott ordningssinne och kan själv strukturera och planera dina arbetsuppgifter. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, förmåga att tala och skriva engelska är meriterande. Din datorvana behöver vara medelgod och du behärskar Office 365.

För frågor om tjänsten svarar Stefan Hansson, personal- och enhetschef, stefan.hansson@lo.se, tel 070-586 27 02.

Facklig kontaktperson för Handelsklubben är Therese Roselin Göthe, therese.roselin-gothe@lo.se, tel 08-796 26 27.

Välkommen med din ansökan senast den 20 september 2024 till ansokan@lo.se

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information finns att läsa här.