Webbsamtal med arbetsmarknadens parter inför debatt i Europaparlamentet

Arbetsmarknad Den 9 juni är det val till Europaparlamentet. Hur påverkas företag, kommuner, regioner, medborgare och arbetstagare av valet? Arbetsmarknadens parter gör inspel i ett direktsänt webbsamtal. Därefter debatt mellan partiernas toppkandidater.

Öresundsbron
Hur påverkas arbetsmarknaden och ekonomin efter valet till Europaparlamentet i juni? Foto: Lars Forsstedt

Försnack inför valdebatt i parlamentet

Arbetsmarknadens parter arrangerar ett webbsamtal inför det stundande EU-valet. Vi diskuterar hur valet påverkar de anställda, företag, kommuner, regioner och medborgare i stort.

Dag: onsdag 17 april
Tid: kl.17.00-18.00

Medverkande

Therese Guovelin, förste vice ordförande LO
Anders Henriksson, ordförande SKR
Therese Svanström, ordförande TCO
Göran Arrius, ordförande Saco
Anna Stellinger, chef för internationella- och EU-frågor på Svenskt Näringsliv

Samtalet modereras av Göran von Sydow, direktör och chef för Svenska institutet för Europapolitiska studier, SIEPS.

Se webbsamtalet här.

Direktsänd debatt mellan de svenska toppkandidaterna

Efter parternas webbsamtal arrangeras en debatt i Europaparlamentet kl. 18.30. Där möts kandidater från åtta partier i en debatt anordnad av EU-kontoren för LO/TCO/Saco, SKR och Svenskt Näringsliv, i samarbete med Europaportalen. Debatten leds av Anders Selnes, chefredaktör för Europaportalen, och Pernilla Ström, journalist och moderator. Se debatten här.